reklama

Mojich prvých 5 rokov života

Máme u nás doma takú knižku...pribudla k nám spolu s prvým dieťatkom. Je to knižka spomienok a spočiatku som do nej zaznamenávala všetko a veľmi poctivo. Prišlo druhé dieťa a...akosi sa zviezlo pri tom prvom. Dnes som tú knihu otvorila a začala som sa celkom dobre baviť...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (60)
Kajonene joka - Kajkina fotka
Kajonene joka - Kajkina fotka 

Medzi záznamy som kedysi vložila papier s poznámkami, ktoré boli "navyše". Sú to slovíčka, ktoré náš syn používal približne vo veku dvoch rokov a nám sa zdalo, že ich treba kamsi zapísať, aby sa na ne nezabudlo...Paľko mal v tom čase svoj vlastný, detský slovník. Nerozumel mu takmer nikto, ani starí rodičia a dokonca občas ani vlastní rodičia. Každý, kto sa s ním chcel porozprávať, otáčal svoj zúfalý pohľad na mňa a žiadal ma o preklad. Niekedy sa mi zdalo, že sa len robia, že nerozumejú :)))* gurmánske výrazy:pelouka - polievkademak - zemiakdyva - ryžačokaioke uajo - čokoládové r.jo (jogurt)majonene - malinovka* dopravné prostriedky:abebe - autobuskamiom - kamióndekeko - lietadloato ma onko... - auto má okno...a gidiku čejenu - aj svetielko červenévikopita - helikoptérauaja - žeriav (a nepýtajte sa, prečo, lebo neviem)kojo - koliesko* ostatné:doika - vodičkadekako - dievčatkoPajonene - PaľkoveKajonene - KajkineKain bat- Kajkin brat (tak odpovedal, keď sa pýtali, ako sa volá)kito - tričkobaket - basketPajo ve - Paľko to vie...paka kuti - práčka sa krútihentom tane - na tej straneujo melol - ujo sa smialoni tam jú - tam súmykala - šmýkľavkadedi jutata - deti súťažiajutat - súťaž (napr. v telke)toneno - slniečkoaha, topoľ - mám sopeľutaik - uterákdejeny - zelenýčejeny - červenýpipinkovy - žltý* máličko rozvité vety na záver:Ce bovat joky! - Chcem si pozerať fotky!Pajko je otajeny. - Paľko je ostrihaný.Pajko umy ady. - Paľko umyje riady.(chcel sám, nenútili sme ho:)))Bovam kelu. - Pozerám telku.* a ako bonus malé vulgarizmy:Kokotin! - Keď chcel rýchlo povedať "Koľko autín", čo znamenalo "Koľko veľa áut!"Koketekepe uajo - čučoriedkové rajo (povedal to vždy presne rovnako, mal to premakané:))Týmto sa ospravedlňujem našej dcére, že sme jej takýto výkladový slovník "cudzích" slov nezaložili, ale ona akosi svoje hovoridlá rozbehla o niečo lepšie. Jej prvé slovko bolo "hojda!" a potom to už išlo jedna radosť: transformátor, recyklovať, prosperita...Ak máte aj vy nejakú perličku, tak pridajte!

gabina weissová

gabina weissová

Bloger 
  • Počet článkov:  156
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Všetko, čo sa ma dotkne, všetci, ktorí sa ma dotýkajú... Zoznam autorových rubrík:  Ako z toho vonPsychiatriaŽivot a psychiatrický stacionáAj také sa mi stáva...Zo života detíMajka záchranárkaZ mojej kuchyneKeď ma múza dokopala...Dostali maSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu